Thursday, September 18, 2014

Finger pointing

Finger pointing.

1 jari tunjuk kat orang,
3 jari tunjuk kat diri sendiri
1 jari tunjuk kot atas.

3 jari tunjuk kat diri sendiri..

Saya acapkali berurusan antara
2 company which is Company Chinese dan Company Bumi.

Kebanyakkan Company Chinese memberi
service tip top super fast.

* tetapi ada juga yang teruk, sedikit jumlahnya.

Company Bumi kebanyakkan service
teruk dan tidak memuaskan hati pelanggan.

*tetapi ada juga yang bagus, sedikit jumlahnya.

Sebagai Buyer,
saya mahu service customer care
yang sangat baik dan cepat.

Hal ini majoriti terdapat
pada company Chinese.

#########################

Apabila saya (Bumi) berurusan dengan
company Bumi juga,

saya perasan satu hal yang sama
dalam diri.

Saya juga memberi service yang teruk
dan tidak memuaskan kehendak
hati pelanggan saya.

Buku Mudah-nya Menjemput Rezeki ;

" Rezeki akan mudah datang kepada
orang yang buat kerja secara bersungguh-sungguh ;
tidak kira apa bidang pun "

#########################

Buyer > USM mahu spec kertas graph seperti ini,
mahu kuantiti sebanyak xx unit,

jika pihak tuan dapat memberikan
harga yang bersesuaian dan service yang baik,
maka kontrak adalah selama 24 bulan
dengan kuantiti 10 kali ganda.

Dateline sebelum bulan 30 Feb 14. "

30 Jan ; SMS to buyer :

"Maaf Tuan Manager USM, saya tidak
dapat mencari kertas graph seperti yang
diminta oleh pihak Tuan.

Mohon jangan bergantung harap pada saya.
Minta tanya sama kat pembekal lain,
kot kot depa ada "

1- bergerak seorang, semua kerja buat
sendiri - mampuih kerin lagu tu ja la.

2- bergeraklah secara jemaah,
ada orang buleh suruh pi beli teh ais
petang petang lagu nih.


SUMBER: FAIZ SUFI

No comments:

Post a Comment